close

Why! Why! Why! Why! Why! Why!

 

 

英文
In my dream
Children sing a song of love for every boy and girl
The sky is blue and fields are green
And laughter is the language of the world
Then I wake and all I see
Is a world full of people in need

*Tell me why. Does it have to be like this ?
Tell me why. Is there something I have missed ?
Tell me why. Cause I don't understand
When so many need somebody
We don't give a helping hand
Tell me why ?

Everyday I ask myself
What will I have to do to be a man ?
Do I have to stand and fight
To prove to everybody who I am ?
Is that what my life is for
To waste in a world full of war ? (*)

Tell me why ? Tell me why ?
Tell me why ? Tell me why ?
Just tell me why, why, why ? (*)

Tell me why ( why, why, does the tiger run)
Tell me why ( why why do we shoot the gun )
Tell me why ( why, why do we never learn )
Can someone tell us why we let the forest burn ?
Why, why do we say we care)

Tell me why( why, why do we stand and stare)
Tell me why( why, why do the dolphins cry)
Can some one tell us why we let the ocean die ?
(why, why if we're all the same)
Tell me why( why, why do we pass the blame )
Tell me why ( why, why does it never end)
Can some one tell us why we cannot just be friends?

Why, why


中文

在我的夢裡
孩童們為每個男孩和女孩唱著愛的歌
天空蔚藍,一片綠野平疇
笑聲是世界共通的語言
然後,我醒過來,放眼所見
卻是個亟待救助的人們充斥的世界

告訴我為什麼........這世界非得如此不可?
告訴我為什麼........是否我錯失了什麼?
告訴我為什麼........因為我不明白
有這麼多人需要援助
我們卻不肯伸出援手
告訴我,為什麼........

每一天,我都捫心自問
我該怎麼做,才能成為男子漢?
我是否該挺身奮戰
向別人證明我的存在?
難道這就是我人生的意義
在這個充滿戰爭的世界裡虛擲生命?

告訴我為什麼........為什麼?
告訴我為什麼........為什麼?
告訴我為什麼........為什麼........

告訴我為什麼........( 為什麼虎狼橫行?)
告訴我為什麼........( 為何我們讓槍彈呼嘯?)
告訴我為什麼........( 為何我們無法學會教訓?)
有誰能告訴我........為何我們任由森林燃燒殆盡?
( 為何........為何還敢說我們在乎?)

告訴我為什麼........( 為什麼我們只是袖手旁觀?)
告訴我為什麼........( 為何海豚們在哭泣?)
有誰能告訴我........為何我們任由海洋死去?
( 為何........如果我們全都一樣)
告訴我為什麼........( 為何我們不敢提出譴責?)
告訴我為什麼........( 為何這一切永遠不會結束?)
有誰能告訴我........為何我們彼此不能成為朋友?

為什麼........為什麼........

arrow
arrow
    全站熱搜

    Allen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()